Strona główna / Porady techniczne / Pęknięcie części mocującej tarczy hamulcowej na skutek nieprawidłowego dokręcania śrub mocujących.

Pęknięcie części mocującej tarczy hamulcowej na skutek nieprawidłowego dokręcania śrub mocujących.

Pęknięcie części mocującej tarczy hamulcowej na skutek nieprawidłowego dokręcania śrub mocujących.

Prezentujemy nowy cykl krótkich porad rozpoznawania uszkodzeń tarcz.

Dziś pęknięcie części mocującej tarczy hamulcowej na skutek nieprawidłowego dokręcania śrub mocujących.

Opis uszkodzenia:
Pęknięcie części mocującej tarczy hamulcowej.

Objawy i przyczyny powstania uszkodzenia
Do zasadniczego mocowania tarczy hamulcowej do piasty,
są wykorzystywane śruby mocujące koło. Jeśli dokręcając koło nie jest zachowana właściwa kolejność lub moment dokręcania śrub koła jest za duży, następuje odkształcenie płaszczyzny styku tarczy hamulcowej i piasty koła. Jest to przyczyną powstawania drgań, wyczuwalnych bezpośrednio po montażu, przy naciśnięciu pedału hamulca podczas jazdy.
Drgania mogą być jedynym wyczuwalnym objawem nieprawidłowego montażu. W skrajnym przypadku, może nastąpić pęknięcie części mocującej tarczy hamulcowej.

Wskazówki:
Należy przestrzegać kolejności dokręcania śrub mocujących koło:
• przy 4 śrubach, dokręcamy je na krzyż;
• przy 5 śrubach, dokręcamy co drugą, aż dokręcimy wszystkie 5.
Śruby mocujące koło dokręcamy przynajmniej w dwóch przejściach, używając do ostatecznego dokręcenia bezwzględnie klucza dynamometrycznego. Należy pamiętać aby do ostatecznego dokręcenia nie używać klucza pneumatycznego.

Wkrótce kolejne porady!